onsdag 16 mars 2011

Konsten att stänga av

och konsekvenserna av att göra det.
Mamma är efter omständigheterna ok, behandlingen återupptagen och planeras som innan. So far so god alltså. Jag gråter inte med jag är ledsen, jag är bedövad.
Vad gäller Han så finns det för och nackdelar med att mina känslor är bedövade. Fördelen är att jag trots att jag ser allt i nattsvart så är det som om jag inte bryr mig riktigt. Jag vill poängtera att jag inte gett upp, att jag bara låter honom leda vägen nu. och jo, vi har pratat efter att vi hade sex, men han har inte föreslagit att ses, så jag känner mig förnedrad och ful. Men det känns inte, för jag är bedövad. Nackdelen är att jag på inget vis kan se det positiva, det där med att vara lycklig i nuet är som bortblåst. Nu är det krisberedskap och nattsvart som gäller, i alla delar av mitt liv. Min kropp känns som en stor sprickfärdig boll, utan känsel. och jag vill så gärna vara lycklig i nuet och njuta av Han. Så jag hoppas att han kan tina upp mig om han fortfarande vill ha mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar