söndag 27 mars 2011

Frisk?

Varför kan jag inte få bli frisk nu? Fjärde veckan nu, sjukdomarna bara avlöser varandra. Fibron, magsjuka, magkatarr, och nu en bamseförkylning. Lägg därtill en riktigt sjuk mamma. En riktigt sjuk bästis, en riktigt grinig tonåring och en dumpning som jag fortfarande inte riktigt förstår mig på. Hur mycket ska jag orka med egentligen? Är det något jävla test? För om det är så, så kan det få sluta nu, jag vill inte vara med mer.

Jag drömmer om D, nästan varje natt. Inatt började det med att han var en tant?? Men sen var vi på jobbet i studion och arbetade, jag tog på honom hela tiden. Sen höll vi handen när vi gick därifrån. Men han ville inte så jag sa att man faktiskt kan hålla vänner i handen, då tog han min igen. Sen var det en barnkör som sjöng på en gräsmatta och vi satte oss för att lyssna. Först bredvid varandra, men sen satt jag mellan hans ben och lutade mig mot hans överkropp, det var härligt, skönt och tryggt. Vi satt och småpratade, och när jag lutade mitt ansikte mot honom för att prata, kysste han mig. Då vaknade jag med ett ryck. - Varför drömmer jag såhär?

1 kommentar:

  1. För att det är mycket som snurrar i huvet, hjärtat...
    Hoppas hoppas att du får bli frisk snart! Jag känne rmig (ta i trä) bättre, faktiskt..

    SvaraRadera