fredag 28 januari 2011

Tankar som snurrar

Idag är jag hemma och är sjuk. jag skulle ju förvisso vara hemma ändå, men jag gör inget idag. Jag tillåter kroppen vila. Men för att lindra ryggvärken tog jag en skön varm dusch förut. Fick på mig rena kläder och mår mycket bättre. Känner mig fin. Jag vet inte varför, men jag börjar nog acceptera mig själv, med fel och brister. I alla fall ibland.

Jag har rannsakat mig själv och förra årets stora beslut. Flytta, sluta kören inte resa, byta jobb, tacka nej till heltid. Och jag kan i backspegeln säga att jag valt rätt. Om jag får behålla jobbet återstår att se, men jag har lärt mig så mycket om mig själv och andra. Inte bara positiva saker, men mycket positivt. Jag har lärt mig tro på mig själv och mina förmågor. Det är bra.

Så den där kärleken då? Jag vill gärna hitta någon det vill jag. Jag vill leva ett ganska lugnt liv, som ger möjlighet till mycket resande i musikens tecken. Jag gillar att gå ut någon gång ibland, men framförallt gillar jag vara bland vänner. Har jag då några kvar här? Jo, det har jag. L finns, men hon är inte så tillgänglig, så det blir lite ensamt. Jag börjar lära känna S mycket, men hon är kär i mig, vilket komplicerar saken. Jag börjar även lära känna D, ju mer jag lär mig, ju mer tycker jag om honom. Frågan är om inte jag gör en S och faller för grabben. Jag strävar emot, det kan jag lova. Jag vet ju att han inte är intresserad. Men jag blir glad av att ha någon att prata med. Att fåna mig med, att göra sånt man gör med vänner, så jag tänker låta blir att ta reda på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar