tisdag 25 januari 2011

Blek

Jag har aldrig sett någon som varit blek förut, sa dottern idag när vi hälsat på min mamma. Hon var mer grå än vit, om jag ska vara ärlig. Dottern blev lite skrajsen, stackars älskade mamma så ont hon hade.
Jag hoppas bara att det inte är allvarligt! Att de kan ta bort det onda och sen är det bra, nu väntar vi på provsvaren. Kom tillbaka en snabbis imorgon pep hon innan vi åkte. Så det får vi göra.

Annars har det varit en dag som gått med en jäkla fart. Missade lunchen och har småätit mackor hela dagen. Vikarierade för en arbetskamrat, och satt i möte hela eftermiddagen. Hem, fixa mat och sen te hos min farmor. Hon är så cool, en bra bit över 80, och piggare än jag. Imorgon ska hon till vävstugan (=hennes liv) 07.30 och sitta där till 16. Är inte det ett heltidsjobb? Cool är bara förnamnet.
Ja sen åkte vi mamma och pappa en snabbis. och nu sitter jag och småfiser för jag har fått i mig lactos, ajajaj i magen och fjärt fjärt så hunden flyr... Tur jag är singel...för annars skulle jag bli det nu ;)

2 kommentarer: