söndag 23 januari 2011

Hårt slit!

Det är hårt att ligga på topp. Efter middag med familjen hade kvartetten ett av våra 6 timmars rep. Under natten var hela familjen nedbäddade och slogs om utrymmet hemma hos syster. Det är härligt när det är trångt, men jobbigt med snarkningar och trasiga luftmadrasser... Repet var i vilket fall som helst helt underbart. Det finns nog inget jag tycker är roligare på jorden än att få sjunga med min kvartett. ja, vi är dramatiska, och ja, vi är inte sams hela tiden, men vi har lärt oss hantera det. Och det mina vänner känns helt underbart. Vi låter ruskigt bra tillsammans, och låtarna börjar sitta. Måste nog medge att vår uptune är riktigt svår, men å andra sidan älskar vi den och vi har inga problem med den, som man brukar ha, när två takter lixom inte vill sig, inget sånt. Men den är lång och jag behöver bättra på min kondition, och självklart är det jag som har "hangern" på slutet i båda låtarna. Jag längtar tills vi ses igen och får sjunga tillsammans, och jag hoppas att vi tills dess har fått tag i en coach :)

2 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt! Vi har coachning nästa helg. Så kul!
    (och du, det finns en madrass här också, vet du... ;) )

    SvaraRadera
  2. Det ska jag komma ihåg sätnos. Nästa gång tar jag nog med Dottern, men sen gången därpå vill jag gärna ses! Och du bara måste komm ahit snart oxå :) puss

    SvaraRadera