lördag 28 april 2012

Långhelg


Det är så härligt att vara långledig! Idag är jag uppe tidigt, vaknade 05.30, men kunde somna om till halv åtta innan jag klev upp. Tog en morgonpromenad med hunden, utan jacka! Bara en stickad tröja, det är så otroligt härligt ute idag! Nu sitter jag i ett tyst hus, dottern ligger fortfarande och sover och jag mår så himla bra! Jag ska alldeles strax påbörja min fars födelsedagspresent, och sen om jag hinner ska jag stoppa hunden i badet, innan vi åker till Östergötland och hälsar på min mormor och morfar. Det ska bli så härligt att få komma dit och bli bortskämd! äta gott och dricka gott.
På söndag ska jag gigga med kören, vi ska delta i grannkommunens (den jag jobbar i) firande av dansens dag, tre låtar, 15 myggor, och 4 timmar... Sen hem, snöra på mig joggingskorna och ut och springa. Det är faktiskt riktigt skönt, jag är lite förvånad själv faktiskt. På kvällen kanske El kommer förbi, isåfall blir det första gången han får träffa dottern, lite pirrigt, och väldigt tidigt, men det får vara så. Jag tror att dottern tycker att det är mer OK, när hon vet vem personen i fråga är, hur hen ser ut osv. och framförallt att hon ser att jag gillar hen. Valborg, är det dirigering vid brasa som står på schemat, dagen är prelbokad med EL, och dottern tror att hon ska hänga med SKULL. 1maj ska jag bara vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar