lördag 14 april 2012

EL

När jag såg dig idag kände jag igen leendet på en gång, det var det där leendet jag vaknat med på mina näthinnor så länge, utan att veta att det var ditt förrän i lördags. Alla mina försvarsmekanismer försvann, och kvar blev jag. En promenad och sen bjöd du mig på kaffe, du tog en dammsugare och jag en kokosgrej (sån där avlång laktosfri sak) Du trollband mig med dina berättelser, jag ville redan få vara en del av ditt liv. Du skulle passa så bra i mitt. Du är precis vad jag väntat på! kanske den jag väntat på? det får tiden utvisa.
Så stängde kaféet vi var på, och vi promenerade mot min bil, jag önskade så att få vara närmare dig, att få ta din hand, men jag vågade inte, kanske är allt jag känner ändå inte besvarat? Osäkerheten gör mig blyg, och blyg är något jag inte är, du gör mig osäker, och osäker är något jag inte är. EL, du ruckar på hela min värld! Och trots att vi haft en endaste liten dejt är det redan kört för mig, men det vet du inte än,
Sover du nu? Det gör du nog, du som ska åka bort imorgon. Jag som kände mig så säker, så klar på min sak, men för att låna dina ord, livet kan svänga fort.
Nu är jag rädd att du inte känner som jag, att du inte hade lika trevligt som jag, att jag inte trollband dig som du gjorde med mig. Åh jag hoppas så innerligt att du inte tvekar! Att du vågar hoppa, för jag hade inget val, jag hoppade på väg ut från "jobbhustrappen" när jag såg dig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar