söndag 3 oktober 2010

Skithelgen från helvetet!

Började inte bra, en mysig och fin mitt och ett katastrofalt slut. Ja det sammanfattar den här helgen riktigt bra!
Hur den började kan ni ju läsa om i mitt förra inlägg, så det orkar jag inte gå in på. Mitten kan jag prata om :) Jag åkte hem till syrran, kom iväg tidigare än jag trodde till Huvudstaden, och hann snabbt hälla i mig ett glas vin, innan vi gick ut och åt. Jag åt oxfile, drack underbart gott rödvin till och avslutade med en kaffe och en wiskey. Notan slutade på 1200 men det var det värt. Jag behövde mysa med syrran. Jag behövde en andningpaus.

När vi kom hem hade jag fått ett meddelande på moblen och en hemsk bild målade upp sig i mitt huvud. Jag förberedde mig mentalt för det allra värsta, att jag inte fick vara med på scenen i Seattle.

Efter diverse samtal med dirigenten och stämledaren idag, min syster i telefonen och mina föräldrar fick jag tillslut ta det hemska beslutet att inte åka med. JAG SKA INTE ÅKA TILL SEATTLE! Resan jag har tänkt på, andast, pratat om, sparat till i över ett år och nu, 10 dagar innan avresan och jag ska inte längre följa med. Utan att ens få visa vad jag kan, bestämdes det, "är du inte med på konsertena till veckan, står du inte med oss på scenen i Seattle". Jag ska inte bli särbehandlad. Kom jag iväg till iaf en konsert kunde jag få vara med i Semifinalpaketet. Men fortfarande inte i finalen. Jag är ledsen men det är inte värt det för mig då. Inte med alla de uppoffringar jag måste göra rent ekonomiskt då jag inte har betald semester och med de slitningar jag har in min lilla familj, är det inte direkt tajming att dra iväg nu... Så med de förutsättningarna tog jag beslutet. När beslutet var taget, kunde dirigenten helt plötsligt låta mig vara med i Semin även om jag inte är med på konsertena, men då hade jag redan bestämt mig och förlikat mig med tanken. Och det är fortfarande för dåliga förutsättningar...
Nej, det får bli klockan på ringning och web cast för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar