söndag 17 oktober 2010

Besviken

Det är nästan inte min sak att bli besviken ikväll, men jag kan inte hjälpa det. Jag vet att jag kom på det över 12 år sen,men jag hade väl hoppats att något hänt på 12 år... men i vissa fall har det inte det.
För att prata klarspråk. Elins pappa är på fest ikväll, en stor fest en 350-års fest. En fest jag vetat om länge, en fest han planerat in och i tid skaffat barnvakt till, i form av sin bror. Det funkade lite sisådär. Under dagen var de i ett badhus, så jag ska väl vara lite tacksam att ansvaret inte slutatde där, kunde ju slutat precis hur som helst. Men sen när de kom hem, lät de min 13åriga doter bara dra. Hon sa att hon vill hem till mig, men de ringde inte ens till mig och kollade om jag 1, var hemma el 2, det gick bra. Svaret hade varit jag är inte hemma. Får följande samtal från en full far, "visst är Elin hos dig", jag; "nej jag är inte hemma"... Hyffsat stressande och jävligt bra skött av barnvakten till-lika hans bror. Besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar