tisdag 12 oktober 2010

Paus

Idag tryckte jag på pausknappen. Jag har sovit sovit och sovit. Jag är spänd och ledsen och önskar att de närmaste veckorna ligger bakom mig. Jag vill helst av allt bara ligga kvar här under täcket och sova...men jag vet ju att inget blir bättre av det. Nej, upp och iväg som stålmannen sa. Men jag orkar inte, det får bli en sväng ned till köket, fixa kaffe, ta lite äppelkaka och ta med allt upp till TVn, för det är vad jag orkar med idag.

jag var otäckt nära att bjuda ut D på lunch igår, men jag lät bli. Duktiga lilla jag. Om man nu är duktig när man går emot sin natur, jag vet inte. Jag är nog egentligen den perfekta flatan, jag gör precis så som en tjej vill att en kille ska göra. Inte som en kille vill att en tjej ska göra. Jag gillar inte spelet, jag fattar det inte, el jo jag fattar det delvis, men gillar det oxå bara delvis.

1 kommentar: