onsdag 13 oktober 2010

Längtar

Idag är ordet längtar.
Jag längtar efter sömn efter mycket få timmar av det inatt.
Jag längtar efter att planet ska lyfta och att det ska vara för sent, kanske jag får ett litet andrum då?
Jag längtar efter att det inte ska göra så förbannat ont. Citodon har varit min främsta vän i 2 veckors tid.
Jag längtar efter trygga armar som håller om mig.
Jag längtar efter en livspartner att dela glädje och sorg med. Någon som avgudar mig och som på riktigt bryr sig om hur jag mår, vad jag gör och med vem.
Jag längtar till jul, då ska kök och vardagsrum vara färdigrenoverade sånär som på golvet, tror inte jag hinner det. Sen ska det julpyntas och firas :) Ska blir mysigt!
Jag längtar till sommarn. För jag är julen till trots redan trött på kylan.
Jag längtar efter min vänner, jag längtar efter de jag har som bor långt borta och jag längtar efter nya.

Allra mest längtar jag bara efter lugn och ro i själen. En inre trygghet och tittar jag riktigt djupt där inne så inser jag att kanske inte ännu nått till lugn och ro i själen, men en inre trygghet har jag fått, jag litar mitt omdöme och följer det, hur ont det än gör ibland, för jag vet att jag gör rätt för mig och för min dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar