måndag 8 mars 2010

Stopp i maskin

Här sitter jag en måndagkväll. Blekskenan i underkäken, och tänderna ilar lite obehagligt. Sover bättre med underkäken, men det ilar också mer. Men den som ska vara fin... Känner mig redan 100% nöjd med resultatet. Värt varenda krona och varenda tår och skakning hos tandläkaren.

har så mycket som behöver ut ur systemet. Men av någon anledning är det inte lika lätt att skriva på den här sidan, som på min gamla med alla "weirdos". Dottern sover trots skolkväll över hos en kompis, De är ett gäng på 4 som ska uppträda på skolans talangdag imorgon och de har övat hela dagen. det är tomt och tyst hemma. Något här hemma tar min energi. Jag var förvisso trött efter jobbet, men var ändå full med energi, tänkta ta tag i disken och vika all ren tvätt som belamrar dotterns rum, men har jag gjort något vettigt idag? nej, Jag har legat i sängen och druckit vatten och ätit pommes pinns och kyckling, så jävla ofräscht. Tog mig ett bad i ett försök att få lite ny energi,men nej... jag lade mig i sängen igen och glodde på dumburken. vad 17 är det med mig?

Snackade med idrottsläraren på in skola idag, jag gillar honom skarpt. en riktig "hyvens" kille, hockeyspelare och dundersnäll, en sån som alltid gör rätt, ,men som ändå har något busigt lite sexigt bakom fasaden (nej tyvärr han har flickvän) Vi pratade om min stundande Seattle resa med kören. Och hans kommentar är. "Fan vad underbart, att du får leva din dröm, om än i en vuxenversion, det måste kännas fantastiskt" Och ja, det känns fantastiskt, jag hade bara glömt bort det.

Det är många bra saker med mig och mitt liv som jag har glömt bort. Jag måste komma på allt igen!

1 kommentar:

  1. Visst är det så. Just idag har jag väldigt svårt att komma ihåg det jag med...

    SvaraRadera