lördag 20 mars 2010

Mysfredag och pensionärslördag

Åh det var så mysig, jag tycker så mycket om att ta en AW med A. Igår testade vi Farbro Ginko. Jag har aldrig vågat mig dit förut. Fick för mig att det är dit alla coola vackra människor går. Jag har till och med bytt trottoarkant för att jag kännt mig dum som har gått förbi. För inte kan väl jag passa in där...
Jag läser ofta om saker som har hänt på Farbror Ginko på QX, mingelbilder och annat smått och gott. Inte kan väl jag passa in där...
Jo, som handen i handsken, få ställen där jag känner mig 100% bekväm. Här får jag vara som jag är, inga flator som höjer på ögonbrynen när jag säger att jag är Bi, inga män som vill leka trekant... Bara total avslappning och trevlig atmosfär. Dit går jag igen! Många gånger, ett nytt favorithak. Tänk att jag vågade mig in där. Vad dumt att jag inte vågat tidigare...

Somnade framför en bra ungdomsbok igår. Alla 7or läser den på skolan och efter att fått läsa några kapitel högt för ungarna var jag bara tvungen att låna hem den över helgen, underbar ungdomstragik och kärleksmöten. Isdraken skriven av Mikael Engström.
Vaknade 8.15 imorse och läste klart boken. Gick upp och satte på kaffe vid 10snåret, värsta pensionären. Tog en morgonpromenad med Alfons, den lilla hunden, i det vackra vårvädret. Blev loppissugen och drog iväg till den lokala loppisen. De hade inte mycket just nu, men en turkosblå glasfågel som jag letat efter så länge hittade jag och ett underbart missbildat litet rådjurskid i glas. Känner mig nöjd. Blev tom uppraggad av en snubbe som jobbade där, jag som inte ens sminkat mig idag...el fixat håret, bara gått ur sängen. Haha, jag vad säger man... Sämre start på en lördag kan man ha :)

2 kommentarer:

  1. Vi är så hippa och coola att vi passade som handen i handsken, sötnos! :)

    SvaraRadera