fredag 12 mars 2010

Pigg och fräsch

När jag klev på bussen imorse, träffade jag den snart berömde idrottsläraren på min skola. Han öppnar vår konversation med att säga att jag ser så pigg och fräsch ut idag, det känns oerhört bra med tanke på att jag känner mig som om en truck har kört över mig. En riktig mardrömsvecka har det varit på jobbet. Sjuk en dag av min skitfibro, tog mig knappt ur sängen och all stark medicin är slut. Det var bara att ligga kvar och glo å dumburken hela dagen. Igår var jag så snurrig att jag glömde att både sminka mig färdigt (jodå, jag började) och göra mig iordning i håret, detta märkte jag först när jag kom fram till skolan...typiskt mig. Sen fick jag en ny elev igår, vilket resulterade att mina små änglar blev helt uppfuckade i huvudet och nästan började slåss. En 13årig boxare och en 14 kåkfarare, då är inte lilla jag stor inte. Men faktum är att jag fixade det utan blodvite.
Idag kommer mor och far på besök. Ska äntligen få diskmaskinen inkopplad förstå vilken underbar vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar