onsdag 31 mars 2010

Kämpar till jobbet efter målardrömmar

Vill inte idag. Jag är så trött och har så ont. Jag blir så trött av att ha så ont och det onda försvinner bara nämnvärt med citodon, men tröttheten blir bara värre. Det enda som får iväg mig idag är vetskapen om att det bara är 2 dagar kvar till ledigt, idag och imorgon. Sen är det ledigt i 4 dagar och påsklov med nästan inga barn och korta dagar efter det. Underbart!

I natt målade jag om Elins rum. Det behövs kan jag säga, ett avbrutet försök till en väggmålning visar sig bara man tittar in till hennes rum. Jag vill att hon ska trivas i sitt rum. Speciellt nu när hon har börjat använda det igen...
Jag målade rummet tre gånger på tre olika sätt. I shockrosa - rolig färg, men bara tråkigt normalt. Mörkgrönt lixom lite miltärgrönt. Hela rummet inkl taket det kändes som en trädkoja när jag var klar, mörkt men väldigt mysigt. Den sista varianten var roligast. Hela rummet var fyllt av färg och form, snirklande gröna växter. blommor i röda rosa oranga toner. Det var sådär konstnärssnyggt (=olika nyanser) Kan jag inte fixa ens om jag vill.

Kanske att det blir ett nytt rum under påsklovet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar