lördag 6 mars 2010

En helt ovanlig dag

En ny dag, ett nytt kapitel. Sol ute sol i sinnet. Glad över att varje morgon ger mig chansen att göra allt lite bättre, att gör om, att gör bättre - att glömma pinsamheter och gå vidare. Idag är en sådan dag.

Kände mig så snygg igår, flörtade vilt med alla jag mötte på min promenad från jobbet till en spännade aw med A. Fortsatte flörtandet med den söta bartendern på stället, det gick jättebra! Jag gjorde allt rätt, det fungerade tom i takt med de påfyllda vinglasen och bartenderns ökande arbetsbörda. Våra blickar letade intensivt efter varandra och möttes mellan svettiga kroppar i baren. Underbart!
Nu kommer då pinsamheten. Jag var tvunget att göra något åt saken, kunde inte lämna det så, men han jobbade och jag skulle hem till vovven. Så, vad gör jag? Jo jag skriver ett litet meddelande med mitt telefonnummer på en lapp och lämnar fram. So far so good, men nu kommer det; Jag blir så generad att jag inte vågar möta hans blick. Jag vågar inte ens se hans reaktion, jag sänker blicken tar tag i A och sticker fortare än kvickt, supergenerad. Flyr fältet.

Jag vad säger man. Bättre lycka nästa gång? Övning ger färdighet?
Jag önskar att jag hade vågat ända fram, men jag är stolt över att jag vågade det lilla jag gjorde...

Idag är en ny dag. Idag ger mig nya möjligheter, nya färdigheter. Jag lär så länge jag lever!

1 kommentar:

  1. Du var snygg! Är snygg!
    Du var modig, tycker jag. Ska inspireras av dig. :)
    Puss!

    SvaraRadera