söndag 27 maj 2012

Shopping och schlager

Igår hade jag och dottern en helt fantastisk dag i Örebro. Vi shoppade loss rejält, klippte oss och köpte jordgubbar och vindruvor som åts framför schlagerfestivalen. På natten lekte jag TAXI åt min käre far. Jag har aldrig sett honom så på örat förut. Jag skrattade så tårarna sprutade och jag höll på att kissa ned mig. Han kunde inte ens låsa upp ytterdörren utan hjälp. Men han mådde gott, var känslosam och extrem sluddrig. Idag mår han nog inte riktigt lika gott...
Vaknade trots sent i säng ganska tidigt, åt frukost ute i tystnaden med favorittidningen Isabellas i knät. Nu har jag påbörjat det hemskt jobbiga men sköna arbetet med att plocka ur innefönstrena. Huset är som en bastu. det måste bara ske, men det för ju med sig lite fönstertvätt och städ...
Tänkte hinna med att åka och plocka lite liljekonvaljer sen också. Tänkte sätta en bukett hos mamma såhär på mors dag och allt. Sen vill jag ha hemma också. Finns det någon bättre doft? Kanske hinner jag med en puss och en kram också...vi får se...

1 kommentar: