söndag 29 januari 2012

Väntar

Sitter just nu med kallt kaffe och väntar på mina sångarvänner. Vi ska repa hela dagen och idag är det andra akt som ska sättas ordentligt. Peruken är packad, de rosa väskorna likaså och sminket sitter på plats. Det är roligt, utmanande och energitagande. Jag skulle behöva sova en vecka efter varje gång jag går in i rollen. Men kul är det!
Igår repade vi också hela dagen, sen gick vi på revy. Jag hatar revy, jag fattar inte vad som är så himla roligt, tycker mest att det är pinsamt. Men visst skrattade jag...när alla andra var tysta, Jag skrattar åt precis motsatta saker som alla andra. Men det gör inget. Det är ju jag liksom. Efter revyn gick vi ut och åt mat. Det kostade bara 100 kronor och det var inklusive ett glas vin -  Det smakade därefter också... Sen började jag shotta...det är sjukt vad billigt det är med sprit på krogen här. Jag förstår varför alla blir drängfulla. Nu blev ju inte jag drängfull precis, för det är ju repdag idag. Men nu känns det som att jag gjort min årliga "gåpålokalibyn" för i år. skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar