söndag 8 januari 2012

Ljus i tillvaron

Det var sannerligen ett tag sen det kändes ljust. Veckan har varit hemsk, men helgen helt okej. I fredags var jag hos min mormor och morfar över dagen och åt älgstek med kantareller och gräddsås, hur gott som helst. Kom hem halv 7, blev deppig, för ingen ville/kunde hitta på något. Trist.
På lördagen vaknade jag pigg, utvilad och så städade jag ut julen, kändes skönt, fräscht, köpte lite nya blommor, och tulpaner. Delade en flaska vin med mig själv på kvällen, drack ju inte hela förstås, men det var mysigt, det var helt OK att var ensam. Just då.
Har föresten lagt upp mig på mötesplatsen. Skäms lite för det, jag vet att jag inte ska det, och när jag nätdejtade i Stockholm kändes det aldrig konstigt, men här. Här känner man eller iallafall känner igen alla som kommer upp. Känns sådär. Man har så mycket förutfattade meningar om folk. Däremot finns det en person, som jag känner igen, som är mycket intressant, Han är snällheten själv, och bara han inte låter mig köra över honom kan det nog vara nåt det här. Jag har tänkt på honom ibland under åren, undrat hur han är som person, för när vi setts, vilket har hänt rätt var det är, är han så tyst. till helgen ska vi gå på bio. Jag älskar att gå på bio, vad som helst kan ju hända där i mörkret...

2 kommentarer:

  1. Oj, vad kul med dejt! Hoppas det blir lyckat och en följetong på det!! :-)
    Själv går det inte så bra med dejtingen. Var med på nätdejtingsajter innan men har dissat dem nu. Har träffat så många skummisar så jag orkade inte med dem mer. Får väl se om kärleken kommer någon gång. Jobbigt att vänta! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är riktigt spännande, jag är faktiskt lite pirrig redan :) Men oxå läskigt...

    SvaraRadera