tisdag 10 januari 2012

andra dagen på mitt nya liv

Ja, det är idag det. Det känns bra! Har börjat med en diet, jag som egentligen inte tror på dieter, det finns inga genvägar, de slår dig bara tillbaka sen, när du börjar äta på riktigt igen. Men jag äter grönsakssoppa. Det och frukt, fast inte bananer.
Tänkte börja med dagens, för att peppa mig själv, så nu på morgonkvisten skriver jag om gårdagens:
Gårdagens mat: grönsakssoppa, ett äpple och en bamseapelsin.
Gårdagens träning: Repade inför musikalen, vilket betyder 2,5 timmar dans
Gårdagens tanke: Ska jag våga släppa kontrollen?
Gårdagens misstag: Glömde lägga i en ny maskin med tvätt, hade behövt rena torra kläder idag.
Gårdagens smart: Funderade genom terminens planering och kom på en nytt sätt att visualisera den för mig själv.
Gårdagens bästa: Chat med F
Gårdagens önskan: Att jag ska våga släppa kontrollen på mina känslor, sluta fundera på vad alla andra tycker och komma på vad jag själv vill.
Gårdagens sämsta: Ett kort litet bråk med tonåringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar