fredag 27 augusti 2010

Sovmorgon

Vaknade första gången vid 06-snåret. Klev upp 7.30 Inte kunde jag sova inte. Nä, jag är alldeles för uppskruvad för det.
Igår fick jag den eminenta idén att skriva en husdagbok. Bilder, inspiration och det faktiska som händer. Så får det nog bli. Får bli en egen liten del på den här bloggen tror jag.
Nu sitter jag med tapetböcker och drömmer. Ena dagen vill jag ha en tapet, nästa dag byter jag inriktning helt och funderar på en helt annan. Det blir i vilket fall som helst något gammaldags. Tänkte vara så nyskapande så... En fondvägg med tapet, i som jag tänker just nu, vardagsrummet, men förut har jag även tänkt i köket. Har pendlat mellan endast ljusa färger i vitt och grått. Till starka mustiga salongstapeter. Jag vet inte hur det slutar än... Favorit tapetboken kommer från Gripsholm Tapeter och heter chateau.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Egentligen kanske du skulle starta en alldeles egen blogg till huset?
    Åh, jag blir... lite avis! :) På ett bra sätt! Vill jättegärna komma och hjälpa dig med renoveringen.
    Längtar efter dig sötnos! Ses i helgen!

    SvaraRadera
  2. Det är en alldeles perfekt idé. Så får det bli!

    SvaraRadera