måndag 3 maj 2010

Jag kan inte längre skriva...

...Det rinner inte som förr. Det år så mycket som behöver få komma ut att alla tankar krockar i öppningen och fastnar där. Otroligt frustrerande. Är hemma från jobbet idag igen. Pratade med syrran på andra sidan jorden, va annars klar att åka iväg. men jag bröt ihop. Jag får ångest när jag tänker på jobbet. Jobbet som jag VET att jag älskar. Jobbet där jag VET att jag gör nytta. Men nej, det går inte. Jag måste gå iväg imorgon, det bara är så. Ska ringa dit nu och säga att jag kommer så att jag inte kan ångra mig.

Måste tvinga mig att se de positiva sakerna i mitt liv så det får ta mig 17 bli en lista:

Positiva saker i mitt liv just nu:
1. Jag har fått äta upp mitt senaste blogginlägg. Har haft fullt upp hela helgen och det är inte jag som har tagit initiativet. 3 glas vin med de mest underbara vännerna A och E i fredags. En födelsedagsmiddag i lördags och huset fullt av T med alla ungarna igår, Mysigt! Känns bra att kunna göra nytta genom att bara finnas där.
2. Dottern. Hon är i en helt underbar ålder nu. Stor men ändå inte större än att jag kan få mysa med henne på kvällen. Få en kram när hon kommer hem från pappa. Jag älskar att mysa!!
3. Fick precis veta av min exman att jag klipper hans hund mycket finare än hundfrisören och han bokade in en klippning (av hunden) Kul komplimang och en extraslant i plånboken :)

2 kommentarer:

  1. Skriv bara skriv. Det lossnar allteftersom.
    Sen har jag fler saker på din lista;
    1. Du är snygg!
    2. Du har en intressant och givande hobby (även om den driver dig till vansinne ibland pga you know what..)
    3. Du är snygg!
    4. Du har ett mysigt hem, kan göra mycket med det lilla.
    5. Snart är det sommar!
    6. Du är skitsnygg!

    Pussar och kramar

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar dig du vansinnigt braiga vän! Jag behövde få ett leende på mina läppar och nu sitter jag här med ett :)PUSS PÅ DIG!

    SvaraRadera