söndag 16 maj 2010

NM2010

Helt fantastiskt underbart. Så mycket kärlek, så mycket talang. Rönninge som slog 700p gränsen, jag stod och grät av lycka, så underbart, vilket jobb! Grattis Rönninge Show Chorus.
Vocality som tog hem segern med hästlängder på fredagens kvartett-tävling. Min första bas-coach. Än så länge den bästa jag haft. Helt underbart! Jag är så stolt och glad. Så himla kul att de ska följa med till Seattle nu :)

Körens kvartetter var så fina. DownTown peakade på scenen och sopade hem en 5e plats. Grattis. 2 die 4 var så himla fina i sina klänningar, men tyvärr gick det inte helt bra för dom den här gången. Domarna höll med och de fick låga poäng.
Så KrÄm då, som var så fina, så underbara, åh vad jag är stolt, ibland känner jag mig som krÄms 5e medlem, inte för att jag tillför något utan bara för att mitt hjärta slår så starkt för dom. Kanske inte helt nöjda med domarnas bedömning, men shit vad ni strålade på scenen o fan vad bra det lät. Så underbart!

För min egen del gick det lite sämre. Fick iaf sjunga lite med min gamla kvartett innan rösten packade ihop och drog någon annan stans. Jag tappade rösten och har stått och mimat på scenen mer el mindre hela lördagen. Så himla trist =(
Men alla andra i kören...jag har inga ord. Så himla bra. Nerverna under kontroll och ni delade med er av ett riktigt A- framträdande. Inte bara en dröm längre. Nu är vi där! =) Och vi har inte slutat än tjejer Tåget har åkt och vi sitter alla stadigt i var sitt säte och njuter av färden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar