fredag 28 maj 2010

Schlagerdebatten

Ja...Vad säger man. Är jagförvånad? Nej inte ett dugg. Jag säger som Salem Al Fakir sa i morse, Sverige röstade fram en låt som svenska folket vill lyssna på i radion under de närmaste veckorna, Inte en låt som kommer att gå hem i Europa.
Det handlar inte om matt Anna inte är bra, att låten inte är bra. Det är den och hon var superduktig igår. Men hur kan vi säga att det är ett fiasko när svenska folket har röstat som de har gjort? OCh sen klaga på de låtar som gick vidare? Jag fattar ingenting. De var ju bra ju, Kanske inte min personliga smak. Men fortfarande bra i alla fall startfältet från igår. Det enda som förvånade mig var Irland. Hur 17 kan hon jobba som sångpedagog? Jag fattar ingenting. Hon sjöng så falskt och hade ingen som helst resonans i tonen och dessutom var låten extreeeeemt tråkig. Jag är chockad.

Nej, tillbaks med juryn - tillbaks med ordningen och statusen. Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar