söndag 9 maj 2010

Det löser sig kanske...

Känner mig lite mer optimistisk idag än vad jag gjort på länge. Har haft en underbar helg. Fredagen sjöng jag med kören på killarnas konvent i Södertälje och vi fick stående ovationer. Ett pepptalk med en av regionens bästa kill-leadar på kvällen har nog satt mig på rätt köl igen.

I lördags tvättade jag världens största tvätt i lugn och ro och samtidigt städade jag och av någon underlig anledning var det inte jobbigt utan till och med lite mysigt. Dottern var iväg och sålde bullar och kakor på torget här i centrum, så jag var alldeles ensam. På eftermiddagen kom T med alla 3 barnen och vi hade en klassisk myskväll framför pippi tills ungarna somnade, äldsta först... och sen satt mammorna över ett var sitt glas vin och snackade hela kvällen. Så himla mysigt!

På sångfronten börjar det röra på sig. Har blivit tillfrågad att börja "smysjunga" med 3 andra tjejer. Smyg - egentligen inte för att andra inte ska få veta utan för att det inte ska bli onödig påfrestning på oss i början. Vi har alltså INTE bestämt att vi ska starta en ny kvartett utan vi vill bara i lugn och ro testa om vi funkar ihop. Där av hemlighetsmakeriet. A - inte ett ord! :) (Jag har iaf lärt av mitt misstag att "sno" kvartettkompisar från andra kvartetter och det gör jag inte om...)

Min övningskvartett sätter oxå fart nu efter tävlingarna i Västerås till helgen. En massa härlig gratiscoachning. Jag har gett mig fan på att bli världens bästa bas - så det så. Kan jag inte lyckas med något annat i mitt liv ska jag fan lyckas med barbershop, vilket oxå turligt nog innebär att jag inte har bråttom alls, då medelåldern i organisationen ligger på en sisådär 100 år ;)

Vad vore livet utan sång och musik?

2 kommentarer:

  1. Va, vet jag om det här? Med vilka då? Berätta, berätta!! (eller påminn mig, alzheimer light..)
    :)

    SvaraRadera
  2. Nej, du vet inte om :) Det är en jättehemlis och får vara så ett tag till, men jag lovar att du är den absolut första som kommer att få veta :)

    SvaraRadera