fredag 21 maj 2010

Ledsen dotter :(

Åh, hon har varit hemma från skolan ett par dagar. Jag har försökt att peppa henne och sagt att lite ont i halsen får man gå iväg med, men hon har vägrat. Igår fick jag veta varför. Det gamla vanliga tjejtjafset. Ni vet, "vi tar ställning mot en person utan att fråga efter två sidor" Det är min tjej som hamnat i kläm. Hon upplever det som att alla hatar henne och om hon går till skolan kommer hon att vara helt ensam. Allt efter ett bråk mellan henne och en annan tjej, som urartade och båda blev superledsna, med skillnaden att den andra tjejen kunde visa det öppet inför alla, medan mitt lilla lejon höll det innombords. Så i de andras ögon var det solklart. Min dotter var boven i dramat för hon var inte ledsen...
Nu sitter hon hemma och vägrar att gå till skolan, hon har magont och huvudvärk och gråter floder. Jag lät henne vara hemma idag med, det kanske är dumt, men då får läraren en chans att snacka med de andra tjejerna. Hela dagen igår skickade de en massa dumma sms, trots att de under skoldagen har mobilförbud... Jävla ungar att inte vara snälla, fan vad barn kan vara elaka.

1 kommentar:

  1. Barn är verkligen inte snälla alla gånger. De kan vara väldigt grymma.
    Stackars dottern, hoppas det blir bättre när läraren pratat med dem, så hon kan gå till skolan nästa vecka!

    SvaraRadera