söndag 3 juni 2012

Myslördag

Fredagen slutade med att jag satt i telefon med min syster i närmare 6(!) timmar. Vi pratade om allt och ingenting och drack. Jag hann få i mig en kvarting whisky och 2 öl och hon 4 glas vin. Jag mådde precis som jag förtjänade när jag vaknade. Huvudvärken från helvetet! Sådan tur då att EL också var bakis-seg. Lördagen ägnade vi i soffan framför en film. Vi tog en promenad till mamma och lagade mat tillsammans. Det börjar bli allvar nu. Sådär på riktigt. Vi pratar om det lite, att det känns läskigt och fruktansvärt bra på samma gång. När min ord tar slut tar han vid och tvärt om. Jag vill ha honom hos mig hela tiden. Men jag vet att det inte går. Att det egentligen inte heller är vad jag vill, men det känns så ruskigt bra!
Min älskade far har träffat en kvinna. En bra tjej, jag gillar henne, vet vem hon är men känner henne inte. Det känns bra, så länge som jag inte tänker på vad de kan tänkas göra. Det som är allra mest skönt är att han har lämnat den här märkliga relationen med sin arbetskompis. Att han inte behöver snurra in sig i det. Ringde till honom och frågade om han ville bjuda mig på kaffe, och han frågade varför? Konstigt tycker jag! Men han är väl rädd han med!

2 kommentarer:

  1. Kul! Bra att ni kan prata om det!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det måste vara att ha en syster att kunna prata om precis allt med!
    Kram.

    SvaraRadera