söndag 4 december 2011

Ord

Jag har inte så många ord att dela med mig av. Jag inser att ingen orkar höra dem. Ser det på statistiken. Så vad händer i mitt liv just nu? Stress, det är ett bra ord som sammanfattar allt. Sömnbrist är ett annat. Jag jobbar som musiklärare på tre (!) skolor, gissa om det är mycket, 3 luciatåg, 3 skolavslutningar, ca 100 betyg, och 260 omdömen. Julkonserter med kören jag leder. Intensiva övningar med kören jag sjunger i. I helgen ha jag dansat i 10 timmar. Svetten har runnit och lårmusklerna gör sig påminda, det kan jag lova. Har jag kul då? Sen håller jag i julen, nu när mamma är borta, jag har självklart hjälp från min lillasyster och min kusin, men det är mycket jag vill hinna med. Jag har en dag - på söndag att julhandla alla klapparna, ytvärr är dottern med då, så ärligt talat vet jag inte hur jag ska lösa det där iår. vilket precis påminde mig om att jag glömt att slå in "andra adventsklappen"och dottern som snart ramlar in genom dörren, måsta avsluta och fixa det ASAP. Har jag nämnt att jag är ensam??? Det var därför jag ville skriva av mig, får visst bli en annan gång, när andan faller på och jag har tid. Stressar vidare...

1 kommentar:

  1. älskade vän. Tänker så mycket på dig. Hoppas vi kan höras i veckan?

    SvaraRadera