söndag 25 december 2011

Operation julgran

Jag har kört operation julgran idag, försökt låta alla små bitska och ibland väldigt dumma kommentarer rinna av, precis som formen på en julgran. Det har gått bra, ända tills vi skulle gå hem, och märk väl att vi var hemma 01.30 att faster blev så sur när vi skulle gå, att hon inte sa hej då ordentligt. Tror att hon egentligen blev besviken, jag brukar alltid vara sist och dricka mest ( mamma och faster var/är värre). Men det går inte längre, jag har kul och trevligt till en viss gräns, sen vill jag hem. Och fyllan får jag tyvärr redan tidigt, för jag tål inget längre, eftersom jag inte dricker så ofta eller mycket längre... sen är det ärligt talat inte så kul.. att bli full. det hjälper inte någonstans, lindrar inget, bara gör värre, det känns bättre när jag är nykter, då kan jag sova och känslorna som dyker upp känns riktiga. Men jag tycker fortfarande om smaken, men tål inget. så jag blir småberusad tidigt. Vilket är så irriterande att jag dricker ännu mer nästa gång, och så har det varit, sen i somras.
Idag vae Z och hennes bror här. Det var så härligt att träffa dom, men jag blev ärligt talat besviken när de inte stannade kvällen ut, trots ändrade planer. Men jag orkar inte reagera som jag vet att jag vill, för det finns inte plast.
Sen dyker han med de blå ögonen upp då och då i mina tankar, och jag vet inte varför, eller vad det betyder Men jag vill gärna inte bli ratat igen, så det vore trevligt om jag kunde bestämma mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar