tisdag 8 februari 2011

Blues

Ja, idag är det rejält med blues här. Jag är så nedtryckt i skorna att jag måste påminna mig om att det bara varit såhär idag. Igår hade jag en skitbra dag och de senaste veckorna har varit bra de med till och med de sista månaderna. Men idag är det nattsvart. Huset ser ut som fan, jag har hur mycket jobb som helst. Jag har glömt att köpa pris till tävlingen jag hade i skolan innan jul, igen.
Men framförallt så närmar sig den där hemska 14/2 med stormsteg. Alla hjärtans dag. Den där dagen som jag aldrig fått bli firad på, inte som jag drömmer om i alla fall. Min exman, han köpte en kartong med gelehjärtan och skickade fram sen var han nöjd. Nej jag vill ha romantik. Jag vill ha levande ljus, gott vin, och sällskap som äter mig med blicken. Som måste ta i mig, om så bara lite på handen, för att hen bara inte kan låta bli. Någon som bryr sig om mig. Som undrar hur min dag har varit. Som tycker lite synd om mig när jag som idag fått skotta två uppfarter med 10 cm blötsnö. Någon som jag kan slappna av med, som jag känner mig trygg med. Var är denna någon? Om 6 dagar påminns jag olidligt mycket om att hen inte finns i mitt liv. Sen fyller jag dessutom år dagen efter. Kan det bli värre??

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur det känns. Jag blev plötsligt lite blå jag med..
    Men en bra sak med att du fyller år är att då komme rju jag!

    SvaraRadera
  2. ja, och det är det bästaste av allt! Då kan jag fylla år nästan hela tiden, om jag får träffa dig varje gång ;)

    SvaraRadera