torsdag 3 juni 2010

På jobbet idag

Inte så jobbigt direkt. Inte en enda av mina elever har behagat dyka upp ännu. Jag förstår inte riktigt det där. Hur kan bara skita i det? Jag vet att deras svar kommer att vara "jag trodde du fortfarande var sjuk". Men när man är 12-14 år kan man väl bara inte skita i att gå till skolan för att man tror att ens lärare är sjuk? Jag fattar 0. Men visst, inte gör det mig så mycket. Dyker de upp, sätter jag på en film. Det får vara så nu, bara idag kvar som "riktig dag"

Jag vill verkligen träffa A nu. Kände igår när vi hamnade lite på tu man hand, att det var alldeles för länge sen. Visst, vi håller oss ju uppdaterade men bloggarna, men det är inte samma sak. Jag saknar dig A. Massor. Men så är det när man är vuxen, måsten först, kroppen sen och det roliga sist...

3 kommentarer:

  1. Jag med, vännen, jag med!!! När är du barnledig nästa gång? Jag vill dricka vin, bli smålullig och spana på söta killar från ett undangömt hörn... :)

    SvaraRadera
  2. hehe, undangömt?
    Nästa gång är T's examensfest. Men jag är barnledig från ons - mån, men då redan upptagen fre + lör...

    SvaraRadera
  3. Ja, så känns det idag... Har Smaka på Sthlm-baksmälla, fy fasen för mycket folk!
    Jag ska ju också på den festen, faktiskt... :)

    SvaraRadera