söndag 13 juni 2010

Det har hänt mycket den senaste veckan och nu i helgen. Blommor som står så vackert i vasen bredvid mig från snygg-grannen. Blicken han gav mig idag, fick mitt hjärta att hoppa över ett slag. Mycket märkligt alltihop. Jag tänker fortsätta vara som jag är kanske att jag, när tillfälle ges, bjuder in honom på ett glas öl eller en kopp te.

Har hunnit med att dejta också. J bjöd hem mig till sig, han bjöd på god mat och han satt nära nära i soffan. Han tog min hand i sin, han märkte helt klart av att jag inte var pådrivande. Han undrade hur jag kände när han gjorde så och jag svarade att jag inte visste, vilket är dagens sanning. Jag borde ha börjat brinna, de senaste månaderna har varit bland de värsta i mitt liv och jag har bara längtat efter dagen han skulle komma tillbaka, och här är han och jag känner inget. Jo jag blir irriterad, och lite arg. Vem tror han att han är? Att komma tillbaka invalsande och jag ska vadå? bara öppna mina armar och låtsas som att de senaste 8 månaderna inte existerat? Nehej du. Det fungerar inte så. Han ringde sent på kvällen från sitt jobb och frågade om han fick komma hem till mig och sova, det var ju närmare, var hans ursäkt. Jag svarade att det nog inte var någon bra idé. Jag tror han blev lite sur. Han avslutade samtalet väldigt snabbt efter det. Jag förstår inte vad han vill och helt ärligt vet jag inte om jag orkar bry mig om det överhuvudtaget.

Hade en mysig kvartettmiddag på lördagkväll. Vi delade en bib rödvin på tre så jag mår som jag förtjänar idag. Men kul var det. Jag hoppas att det går vägen den här gången!

Nu sitter jag och njuter av det faktum att jag är ledig imorgon. Jag ska gå till arbetsförmedlingen bara. Sen kommer Elin hem och jag ska iväg och gigga med kören på kvällen. Blir nog en riktigt bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar