torsdag 24 juni 2010

Flytta till villa

Jaha. Jag tror att jag har bestämt mig. Jag måste dock fixa en massa praktiska saker samt framförallt gå och titta på drömhuset. En jättevilla, byggd 1909. Gult med vita dörrar och en knallblå dörr. Det är så himla fint! Dessutom skulle jag sänka mina fasta kostnader med sisådär 4000kr/månad. Kruxet är att huset ligger i min hemby/stad/samhälle. 2 timmar från Stockholm. Men jag tror att jag kan få ha kvar det jag vill ändå. Jag intalar mig det iaf. Kören. Jag borde hänga med om jag åker upp på heldagsrep och helger samt om det är något speciellt. Kvartetten fixar jag oxå. Vi kan öva varannan el var tredje söndag - Då kan jag åka fram och tillbaka. Alla mina vänner och min syster är kvar där borta, och det betyder ju att jag kan få gratis sovplats när jag kommer. Sätter lappsjukan in, el bara gåutochdanssjukan kan jag ju bara ta tåget, tar ju nästan lika lång tid att åka från a till b iaf. Sen hoppas jag att jag kan erbjuda mina underbara vänner en liten semester fristad. Jag hoppas att de vill komma och hälsa på.

Dottern har sina bästa vänner där. Hennes far bor där. Mina föräldrar bor där. Jag blir avlastad och Gud vad jag behöver det. Dessutom får jag min villa och sparar en massa pengar på det. Det finns inte så många arbetstillfällen, men å andra sidan finns det inte så många sökanden ehller. och med mina erfarenheter med att gå arbetslös i Stockholm är det npg lättare här iaf. Kanske jag startar upp mitt företag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar