söndag 25 april 2010

Snurigt värre

Nu är det så mycket som snurrar i min lilla hjärna att jag inte riktigt vet vad jag ska fokusera på. Sagan om J fortsätter. Jag skulle fan ge min högra arm för ett liv med honom. Men då vill jag ju ha hela han och inte en liten bit som jag fick sist. Shit vad den mannen har förändrat mitt liv på både gott och ont...

En av mina bästaste vänner har det riktigt tufft just nu.Trebarnsmor och nygift med en man som visar sig ha haft en älskarinna i 6 månader samt har använt kokain och dessutom langat skiten. Vad säger man. Jag gör som jag alltid gör för mina vänner. öppnar min dörr och min famn. Hit kan man komma när som helst.. Här är det trångt, men det fins en massa hjärterum och trygghet.

Jag vill, nej fel uttryck, jag måste börja sjunga i kvartett igen. Jag är så sugen att jag nästan dör. Finns nästan inget jag hellre skulle vilja göra just nu. Är lite trött på alla dessa "halvlovningar" inom bbs-världen. "Skulle du kunna tänka dig att sjunga med mig i kvartett?" vem kan svara "nej" på det, och svarar jag "ja" så har jag "lovat". Är nu "bortlovad" med Tenor Z, Lead M, Bari M och Lead T. De som jag faktiskt verkligen skulle vilja sjunga med är Bari M och Lead T. De andra - visst, men det finns inget driv i dem inget driv alls, vilket betyder att allt driv måste komma från mig och då blir det som det blev med min förra kvartett vilket jag inte är intresserad av.

Ja här sitter nu jag efter ett heldagsrep med kören. Jag mår skitbra. Kommer ha träningsvärk imorgon och lagom till onsdagens konsert kommer den troligtvis vara outhärdlig, men vem bryr sig, jag har ju muskler iallafall ;)

Ska börja träna på gym med dottern bara NM I Barbershop är över. Till sommaren blir väl bra att börja. Längtar!

1 kommentar:

  1. Livet är fan inte lätt..
    Och hur är det de säger? Det är väldigt lätt att hitta fel folk att sjunga med.. Hoppas du hittar några snart!
    Rätt folk, alltså.. :)
    Kramar!

    SvaraRadera