torsdag 8 april 2010

Blocketfynd

Åh jag är så glad. Har inte enbart varit ute med ungarna på jobbet i solen hela dagen utan dessutom fått sjunga tillsammans med ett gäng underbara körsystrar nu på kvällen, som oxå hjälpte mig att hämta och köra hem mitt blocketfynd.

En hel flyttkartong med porslin. 12 supersöta tallrikar, lite äldre sådär "gammelgula" i färgen, men blommor på , otroligt söta. Det fanns oxå med djupa tallrikar i liknande design, men med en liten guldkant längst ut. Till dem en massa serveringsskålar, en såsskål, en liten snipa och två söta kannor. Allt står i diskmaskinen nu.. För detta har jag endas betalat 350 kr, på köpet fick jag även en mindre snygg tallrik med alldeles för mycket guld på för min smak, får väl sälja dem på blocket el nåt ;)

Livet börjar så sakteliga återgå till det normala. Dottern kommer hem från Tunisien imorgon, jag har en massa pelargonskott på gång i alla fönster inför sommarsäsongen och jag har bestämt att fixa uteplatsen för mina semesterpengar (om det räcker) Har fått jobbet förlängt terminen ut oxå - Det känns bra! och ser fram emot morgondagens AW med A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar