söndag 11 april 2010

mamma-dotterdag

Vi har haft en helt underbar dag idag. Dottern kom hem efter att ha sovit hos en kompis och frågade om vi kunde gå till bokaffären. Hon är inne i värsta läseperioden, som småstartade innan Tunisienresan och under den plöjde hon 3(!) böcker, det är rätt mycket för en snart 13-åring det.

När hon satte på sig sin skor insåg jag att det var dax för nya. De var så trasiga att jag borde skämmas. Så efter en tripp i Huddinge centrum beslöt vi oss för att åka in till City. Där hittade hon ett par stövlar och jag ett par låga stövletter.
Vi åt lunch på "Lilla London" hon en "Londonhamburgare och jag en Filé Oscar. Vi gick vidare en stund och småshoppade lite prylar till hemmet en jättecool kudde från H&M, rosa med vita prickar och några förvaringslådor till hallen från Åhléns.

På hemvägen plockade vi upp Twiligt och New Moon och har haft ett vampyr race. Tända ljus, mandlar, lite choklad. Så himla mysigt man bara kan ha det. Kan inte bli bättre det bara är så. Nu ligger underbarnet i min säng (igen) och läser, ska strax lägga mig och läsa jag med.

1 kommentar:

  1. Härligt!
    Ibland är det skönt att få vara ifrån varaann och längta lite. :)

    SvaraRadera