söndag 11 april 2010

Läke och magiväxter

Dottern fick med sig olivblad hem från Tunisien som hon gav mig, men instruktion om att göra te av det. Jag blev nyfiken med vad exakt olivbladste kan göra och tittade upp det på nätet, ramlade in i en helt underbar magisk värld. Visste ju en hel del innan som jag plockat upp lite överallt ifrån, främst från min mormor.
Jag känner att det dax att ta tag i mitt ockulta intresse. Börjar med örter och växter bara för att det ligger så nära till hands nu, Men vill vidareutveckla min förmåga att flytta energier från mig själv till andra. Vore häftigt att vidareutveckla mina syner också, men lite läskigt Sist jag var så öppen mot andevärlden, tog jag ofrivilligt över andras känslor, kunde gå på stan och helt plötsligt börja gåta Men det läskigaste av allt var det där paret jag såg på pendeltåget, som satt och såg så kära ut och jag fick syner av henne med misshandlat ansikte, totalt sönderslagen var hon. Det var läskigt! Stängde genast av och har inte vågat sedan dess, men nu kanske jag kan ta lite i taget och släppa genom lite i taget? Behöver kanske en vägledare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar