tisdag 10 juli 2012

Urinvägsinfektion :(

AJ AJ AJ, det gör ont! Fattar inte riktigt varför det kommit, började lite smått igår morse, försökte dricka mycket vatten, idag har jag gjort specialdryck med ingefära, hoppas det ger med sig, annars får jag gå till doktorn imorgon och få penicillin. Bara det går över innan resan så är jag nöjd, och det gör det ju!
Idag har jag varit på en jobbintervju här i hemkommunen. Jag ska tacka nej, men jag är väldigt glad att de frågade efter mig, jag har alltså inte sökt jobbet, de har sökt mig, känns bra för självförtroendet kan jag lova!
Hjärtat flyttar idag, så jag sitter utan bil och har hunnit med lite jobb. Ska jobba hela helgen tänkte jag, hjärtat är i England, dottern hos sin far, min far i Italien och min syster i skåne. Det är bara jag hemma, så jag tänkte att jag kunde ju passa på!
Nu kommer snart hjärtat hem. Som han sa innan han åkte imorse, idag ska jag flytta alla mina saker till en plats och mig själv till en annan. Så sant! Jag funderar på om jag ska trycka upp en nyckel till honom ... jag vet inte, kanske, undrar om det tar tid? Jag har aldrig gjort det förut.

1 kommentar: