torsdag 12 juli 2012

Nyckel-lån

Igår åkte jag iväg och fixade en extranyckel till hjärtat. En nyckel och ett litet "Grattis till nya lyan kort" För till saken hör ju att han flyttade till närmsta staden i förrgår, där han jobbar. I kortet skrev jag ungefär (kommer inte riktigt ihåg), Eftersom du bara har "gubbnycklar" får du här en blänkande ny, till "ditt" hus. I kortet lade jag nyckeln, och sen gömde jag kittet där jag brukar gömma nycklarna ute. Sen åkte vi iväg en sväng. När vi kom hem bad jag honom gå in, undertiden jag hämtade posten.
Han reagerade precis så som jag ville, han blev jätteglad och fick tårar i ögonen.
Inatt åkte hjärtat till England för att köra en tävling som heter Tough guy, jag hoppas han kommer helskinnad hem för Rumänienresan :)
Nu ska här städas. Ikväll kommer dottern hem en snabbis för att redan imorgon åka till sin far i en månad.

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul! Här går det verkligen framåt!! Önskar verkligen att det kunde göra detsamma för mig men tyvärr verkar det inte så...

    SvaraRadera