fredag 6 juli 2012

Hormonstinn så det skriker om det/mig

Ja, efter ett graviditetstest i förrgår kom ju självklart mensen på natten efter. Jag kände mig egentligen inte orolig, men syrran så något, och sen låg det där och malde. Skyndar ju inte på processen direkt... Fick då iaf äntligen den efterlängtade mensen och åkte iväg till vårdcentralen för den första P-sprutan, spruträdd som jag är, lade jag mig ned, som en säkerhetsåtgärd kan man väl säga, det är så långt till golvet om man sk stå el sitta... Det gick bra, ingen svimningsattack, och inget annat heller. Åkte iväg till Polisstationen och hämtade ut mitt nya pass, och sen började det...Helvetet. Insåg att jag förutom det redan ansträngda hormonpåslaget med att "bara" ha mens, bokstavligt talat tyckt in 3 månaders dos av hormoner i skinkan, Den ömmade och jag hade svårt att röra mig och jag var grinig, irriterad, outhärdlig, jag är så glad att hjärtat inte var här och fick ta del av min fantastiska person. Dottern fick sig en avhyvling tyvärr, hon som också var trött efter ett läger och även hon ett mensmonster, det löste sig dock ganska smidigt genom att dottern somnade på soffan. Framåt kvällen, när hon vaknat och vi fixade middag, hade jag lugnat ner mig och kände mig som vanligt igen. Puh!
Nu sitter jag här och är alldeles pirrig inför kvällen grillning med hjärtats barndomsvän och bro, men respektive. Jag är supernervös, men det går nog bra. Mamman sprang vi för övrigt på, på ICA i förrgår, det blev lite pinsamt, sådär som det alltid blir, men nu är det gjort, det första. Träffar dom säkert ikväll dom med, båda mamman och pappan,de bor nämligen grannar med grillfesten jag ska på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar