onsdag 14 september 2011

Det är inte direkt många

som läser den här bloggen. Jag förstår det, jag är ju inte så intressant. Men jag undrar ändå hur folk gör, inte för att jag kommer lägga ner någon energi för att få upp läsarantalet, jag är bara nyfiken. Jag skriver här för min skull. Det här är min dagbok.
Idag regnar det, jag har huvudvärk och värk i hela kroppen efter att i panik satt in innerfönster i mitt sovrum igår, så att dottern och jag kunde sova lugnt och tryggt någonstans i huset. Vi har pratat igen, jag och dottern, hon lovar att skärpa sig. När vi går genom hennes dagar inser vi att hon inte äter som hon ska, hon hoppar över frukosten och lunchen i skolan. Sen sover hon dåligt säger hon och jo, hon bli ett litet monster utan mat och sömn, så det kanske inte är så konstigt. Nu får hon ta tag i det där med maten, så tror jag att det andra kommer av sig självt. Hon får kanske sova hos mig några nätter så att jag vet att hon kommer i säng, kan ju skylla på fönstren...
Annars är himlen inte lika nattsvart som igår, men den är långt ifrån ljus. Jag känner mig så in i helvete ensam. Ingen jag vill ska ringa, ringer, ingen jag vill ska undra, undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar