fredag 24 september 2010

Verkligheten

Jag tror den håller på att komma ikapp mig... Jag har flutit omkring på små rosa moln under hela flytten. Men den här veckan har jag varit så trött så trött. Det har fortfarande varit en rolig vecka, med nya utmaningar i görningen, men jag är trött. Känner mig sliten. Jag toppar det med migrän så här på fredagsmorgonen. Skulle ha jobbat idag, är egentligen min lediga dag, men skulle hoppa in för en kollega som är på kurs, men inte blir det av inte. Nej, migräntablett, en kopp kaffe tills den har gjort sitt och sängen nästa. Jag hoppas det räcker med det. Och jag som så gärna hade lånat lite högstadieelever idag... Det är orättvist!
Jag har börjat sova lika oroligt som förut, vaknar flera gånger varje natt, jag drömmer konstigt och vaknar av drömmarna. Dåtid blandas med nutid som jag inte vet något om. Drömde härom natten om min första "riktiga" pojkvän. Men jag drömde om honom i nutid, och eftersom jag inget vet om honom blev det en enda stor soppa av allt. Känslor från förr, med barn och fruar, vaknade tvärt när alla blev arga på mig...

Men jag hoppas att det går över, jag sov ju så bra den första månaden... Behöver nog bara acklimatisera mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar