söndag 12 september 2010

sång och IKEA

Städade ur lägenheten i fredags, Snälla underbara Z hjälpte mig. Syrran skulle ha hjälpt till, men tyckte det var roligare att på after work. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag blev lite sur. Hade ju räknat med hennes hjälp, inte för att vi inte klarade det själva, men jag hade ju bett om hjälp och trodde jag skulle få det, och det är inte lätt för mig att be om hjälp, det ska gudarna veta...

Anyway. När vi var klara åkte vi hem till Z och tittade på film och åt pizza. Super mysigt. På lördagen var det dags för Music School. Kvartetten hade en coachning som gick superbra. Men det var sen det hände. Det jag kommer att leva på länge. Jag blev uppropad på scenen, för att sjunga basstämman på en låt som hela regionen ska lära sig, det är bara det att jag själv inte kan den helt utan behövde läsa noterna innantill, har sjungit en annan stämma i kören... jag står där och sjunger med hög och klar stämma, lite fel blev det men jag tog det med en klackspark. Det var helt ärligt inte ens jobbigt. Efteråt kom en av de jag ser mest upp till i hela organisationen fram och ger mig en bamsekram och säger att jag är helt klart regionens bästa bas. Att jag har en så fin röst och att den är "här ute" (hon visade med händerna) Jag blev så stolt att jag nästan sprack, och förvånad och GLAD.

Idag har jag bränt 10 000 på IKEA. En soffa och en massa möbler till Elin och så lite småkrafs...

En otroligt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar