söndag 24 april 2011

Upp och ned

Allt är "uppochnedvänt" och ändå läskigt mycket som vanligt. I onsdags kom mina allra käraste barndomskamrater hit. De bjöd på Rosé och en jättegod sallad. Skärtorsdag hos pappa, stannade bara en kortis, dottern var lite dålig (förkyld) Långfredagen gick snabbt, blev inte alls som jag planerat. Inte en enda sekund, avslutade iaf kvällen med att gå på "Tunet" Nästan alla jag känner här var där, och jag fick en gratisbiljett, några lokala band som spelade, det var ganska trevligt. Igår firade vi pappa lite som fyller på måndag. Rätt var det var ringer det på dörren och några söta påskkärringar står utanför. Två pappor står och trycker och jag tycker mig känna igen den ena. Inser snabbt att det är en kär gammal vän som jag helt glömt bort. Jag var så kär i honom i tonåren, men alldeles för feg för att erkänna det, han var nämligen en liten knubbis och tillhörde inte de coola som jag tillhörde. Fy hur jag var i tonåren. Men nu stod där en av de vackraste människor jag någonsin sett, wow säger jag bara.
Ikväll åker jag till moster i Motala och imorgon till mormor och morfar i Boxholm. Jag riktigt längtar efter dom! Synd att det är så långt! Längtar oxå til pappa får se hans födelsedagspresent. Vi har slagit på stora trumman, men så fyller han ju också 55 papsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar