måndag 8 november 2010

Vardagliga ting

Varför ska jag alltid spara tvätten så länge att det blir panik? Varför kan jag inte tvätta en maskin om dagen nu när möjlighet finns och hela tiden hålla tvätten rullande? Nej nu måste jag tvätta tvätta tvätta i dagarna tre för att få ordning på det och det blir ju så mycket att ta hand om. Usch Jag måste skärpa till mig igen. Jag trivs mycket bättre när jag gör saker i tid. Att det ska vara så svårt.

Veckan ägnas till tvätt och jobb, nya kvartettlåtar ska inrepas och tolkningar till kören ska fixas. Jag måste dessutom lära mig låtarna till dopet på lördag. Dottern ligger efter med skolarbetet och behöver extra hjälp med det, så som vanligt kan jag se mig i det blå efter lite fritid. Längtar till lite lugn och ro och en chans att hinna ta mig in omgivningen. Få nya vänner och ta hand om de gamla. Men jag hinner inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar