fredag 7 oktober 2011

Sömntabletter och antidepressivt

Ja, sömntabletter, för första gången i mitt liv. Det och en typ av antidepressiv som lindrar min smärta, alltså fibron. Tydligen tillförs det någon speciell form av serotonin som jag saknar. Båda dessa tabletter ska man sova på. Gör jag det då? Nja inte som en klubbad säl som jag förväntade mig, mer bara som vanligt. Jag vaknar fortfarande 4-5 ggr/ natt. Men visst, det kan jag stå ut med. Har jag mindre ont då? nej, inte nämnvärt, kommer troligtvis behöva gå upp i dos. Jag har dock drabbats av den sedvanliga bieffekten av antidepressiv medicin. Att först bli sämre. För de säger ju det, om man nu äter dem för depression, att man första veckan blir sämre. Tabletten vet tydligen inte att jag inte äter den för depression och ger mig en kemisk variant på en. Det är inte bättre kan jag säga, mer bara irriterande. Men jag får väl stå ut några dagar. Idag är det iaf bättre än igår.  Alltid något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar